Lehdistötiedote: Vierumäki suuntaa takaisin huipulle kahden uuden yhtiön myötä

Vierumäellä sijaitsevan Suomen Urheiluopiston palvelut avautuivat koronarajoitusten purkautuessa maanantaina 1.6. Samalla Suomen urheilun kehtona pidetty paikka uudistaa rakennettaan perustamalla kaksi uutta yhtiötä. Vierumäki Sports Oy vastaa keskuksen palveluiden myynnistä ja markkinoinnista sekä asiakaspalvelusta. Alueen kiinteistöjen omistus ja hallinnointi puolestaan keskitetään uudelle Kiinteistö Oy Vierumäen Kuminalle sekä Suomen Urheiluopiston Kannatusosakeyhtiölle. Uusi rakenne luo Vierumäelle paremmat mahdollisuudet harjoittaa kannattavaa liiketoimintaa ja keskittyä Vierumäen perinteisiin ydintoimintoihin – eli koulutus-, liikunta- ja urheilupalveluihin – ja tehdä tulosta suomalaisen urheilun hyväksi.

”Tämä merkitsee paluuta Vierumäen juurille. Nyt siirrämme fokusta takaisin koulutukseen, liikuntaan, urheiluun ja huippu-urheiluun. Näiden palveluiden tuottamisesta vastaa Suomen Urheiluopiston Kannatusosakeyhtiö. Lähiviikkoina vahvistettava uusi strategia ja suunnitteilla oleva mittava investointisuunnitelma tähtäävät siihen, että tulosta tehdään tulevaisuudessa nimenomaan näissä ydintoiminnoissa”, kertoo Vierumäen toimitusjohtaja Peter Gabrielsson.

Alueen majoitus- ja ravintolatoiminta ovat ydintoimintoja mahdollistavia palveluita ja Vierumäki Sports Oy vastaa niiden tuottamisesta. Nämä toiminnot tulevat saamaan uudet tilat aivan Vierumäen alueen keskiöön. Vierumäki Sports onkin jo rekrytoinut parikymmentä ammattilaista huolehtimaan myynnistä ja markkinoinnista sekä asiakaspalvelusta alueella. Jatkossa yhtiö arvioi työllistävänsä merkittävästi lisää henkilöitä toimintojen kasvaessa ja markkinan normalisoituessa koronan jäljiltä. Uusi Vierumäki Sports Oy on Gabrielssonin mukaan jatkossa yrityksen kasvot asiakaskuntaan päin.

”Lajiliitoille suunnattavan osakeannin avulla suurin osa Vierumäki Sports Oy:n liiketoiminnan tuotosta tulee palautumaan osinkoina suomalaiselle urheilulle eli niille lajiliitoille, jotka ovat sitoutuneet strategisiksi kumppaneiksemme. Uskomme, että tähän voidaan päästä jo lähivuosina, kunhan koronakriisistä on selvitty ja investointiohjelman ensimmäinen vaihe saatu päätökseen”, Gabrielsson linjaa.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Peter Gabrielsson, Vierumäki-yhtiöt