Action - hiki & teho

Fitness

Kokous- tai virkistyspäivänä halutaan usein vähän rasittaa kehoa. Tässä kategoriassa löytyvissä lajeissa hiki lentää ja syke nousee! Ohjelman kesto 45 minuuttia, ellei toisin mainita.

TRX training + venyttely
TRX on USA:n merivoimien kehittämä harjoitusmuoto, jossa haastetaan ja harjoitetaan moniulotteisesti koko kehoa vastushihnojen avulla. Vastusta pystyy vaihtamaan säätämällä hihnojen pituutta. Vastukseen vaikuttavat myös vartalon kallistuskulma, jota on helppo muutella oman jaksamisen mukaan. Harjoitus lisää voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa ja kehonhallintaa. Sopii kaikille! TRX-telinneessä on 16 paikkaa, ja sen vuoksi maksimiryhmäkoko lajiin on 16 henkilöä.

Crosstraining
Crosstraining on monipuolista kestävyys- ja voimaharjoittelua. Treeneihin kuuluu yleensä kestävyyttä kehittävänä juoksua ja hyppyjä. Voimaosuuksissa välineinä toimii mm. kahvakuulat ja kuntopallot. Treenissä pääset todella haastamaan itsesi, joko aikaa vastaan tai rennommin lajiin tutustuen.

Powerslider training
”Treenilauta” – tunnillamme kuormitetaan kehoa kokonaisvaltaisesti, mutta tehokkaimmin treeni harjoituttaa ala- ja keskivartalon lihaksia. Harjoitus suoritetaan 180cm leveän luistelulaudan avulla. Powerslider training- tunnillamme pääset haastamaan omaa tasapainoasi ja kehonhallintaasi ja tutustumaan uudella hauskan haastavalla tavalla lateraaliseen harjoitteluun. Tunnin kesto on 45min, joka sisältää tutustumisen välineeseen, tehokkaan 30min treenin ja jäädyttelyn. Erityishuomio: tunnille tarvitset mukaan sisätreenikengät ja pienen hikipyyhkeen hikoilua varten.

Porrastreenit
Kaipaatko sykkeen nostatusta jossain muussa muodossa kuin lenkkipolulla tai ryhmäliikuntatunnilla? Tässä lajissa se taatusti onnistuu, eikä maitohappokaan ole porrastreeneissä vieras käsite. Porrastreeni myös kehittää erityisesti jalkojen voimaa ja lihaskestävyyttä, mutta myös kimmoisuutta ja räjähtävyyttä. Tämä treeni todella tuntuu!

Kehonpainoharjoittelu
Kehonpainoharjoittelussa vastuksena on oma keho. Liikkeet etenevät progressioina helposta vaikeampaan, ja tunti todella haastaa sekä voimia että kehonhallintaa. Tunti voidaan pitää joko a) kehonpainoharjoitteluna, joka sisältää eri liikkeiden opetusta ja –variaatioita tai b) kehonpainoharjoituksena, jossa tavoitteena on tehdä oman kehon painolla harjoitteita, jotka nostavat sykettä ja saavat hien pintaan.

Kuntonyrkkeily
Tunnilla opetellaan kuntonyrkkeilyn peruslyönnit, sekä tehdään tehokas kierto- tai pariharjoitus. Kuntonyrkkeily on erityisen tehokasta liikuntaa niska-hartiavaivoista kärsiville.

Kahvakuulatreeni
Tunnilla käydään läpi kahvakuulailun perustekniikoita ja keskitytään sykkeen nostamiseen, voiman ja lihaskestävyyden kehittämiseen. Koko kehoa kuormittava tunti, joka sisältää erilaisia nostoja, heilautuksia ja yhdistelmäliikkeitä. Varausvaiheessa voit toivoa joko tekniikkaan tai tehoon perustuvan tunnin.

Dance mix
Dance mix on tanssillinen ryhmäliikuntatunti, jossa pistetään jalalla koreasti erilaisten tanssityylien tahtiin. Tyylit saattavat vaihdella aina lattarimusiikista popmusiikkiin eikä perinteiset polkat, tangot ja jenkatkaan ole välttämättä vieraita tuttavuuksia tunnilla.

Coretraining
Kokonaisvaltainen ja keskivartaloa aktivoiva lihaskuntoharjoitus, jossa välineenä käytetään levypainoja. Soveltuu kaikille.