Action - hiki & teho

Fitness

Kokous- tai virkistyspäivänä halutaan usein vähän rasittaa kehoa. Tässä kategoriassa löytyvissä lajeissa hiki lentää ja syke nousee! Ohjelman kesto 45 minuuttia, ellei toisin mainita.

TRX training + venyttely
TRX on USA:n merivoimien kehittämä harjoitusmuoto, jossa haastetaan ja harjoitetaan moniulotteisesti koko kehoa vastushihnojen avulla. Vastusta pystyy vaihtamaan säätämällä hihnojen pituutta. Vastukseen vaikuttavat myös vartalon kallistuskulma, jota on helppo muutella oman jaksamisen mukaan. Harjoitus lisää voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa ja kehonhallintaa. Sopii kaikille! TRX-telinneessä on 16 paikkaa, ja sen vuoksi maksimiryhmäkoko lajiin on 16 henkilöä.

Crosstraining tai monttucrosstraing 
Crosstraining on monipuolista elimistöä kokonaisuutena haastavaa kestävyys- ja voimaharjoittelua. Valittavana on crosstraingtunti joko sisätiloissa, tai lumettomaan ja valoisaan aikaan ulkona uudessa treenimontussa. Sisätreeneihin kuuluu yleensä kestävyyttä kehittävänä juoksua ja hyppyjä. Voimaosuuksissa välineinä toimii mm. kahvakuulat ja kuntopallot. Treenimontun välineistöön kuuluu mm. toiminnallisen harjoittelun rig-teline, kahvakuulia, levypainoja, työntö- ja vetokelkkoja, traktorinrenkaita, hyppyboxeja, lekoja, D-ball:eja sekä seinäpalloja. Treenissä pääset todella haastamaan itsesi, joko aikaa vastaan tai rennommin lajiin tutustuen.

Porrastreenit
Kaipaatko sykkeen nostatusta jossain muussa muodossa kuin lenkkipolulla tai ryhmäliikuntatunnilla? Tässä lajissa se taatusti onnistuu, eikä maitohappokaan ole porrastreeneissä vieras käsite. Porrastreeni myös kehittää erityisesti jalkojen voimaa ja lihaskestävyyttä, mutta myös kimmoisuutta ja räjähtävyyttä. Tämä treeni todella tuntuu!

Kehonpainoharjoittelu
Kehonpainoharjoittelussa vastuksena on oma keho. Liikkeet etenevät progressioina helposta vaikeampaan, ja tunti todella haastaa sekä voimia että kehonhallintaa. Tunti voidaan pitää joko a) kehonpainoharjoitteluna, joka sisältää eri liikkeiden opetusta ja –variaatioita tai b) kehonpainoharjoituksena, jossa tavoitteena on tehdä oman kehon painolla harjoitteita, jotka nostavat sykettä ja saavat hien pintaan.

Kuntonyrkkeily
Tunnilla opetellaan kuntonyrkkeilyn peruslyönnit, sekä tehdään tehokas kierto- tai pariharjoitus. Kuntonyrkkeily on erityisen tehokasta liikuntaa niska-hartiavaivoista kärsiville.

Kahvakuulatreeni
Tunnilla käydään läpi kahvakuulailun perustekniikoita ja keskitytään sykkeen nostamiseen, voiman ja lihaskestävyyden kehittämiseen. Koko kehoa kuormittava tunti, joka sisältää erilaisia nostoja, heilautuksia ja yhdistelmäliikkeitä. Varausvaiheessa voit toivoa joko tekniikkaan tai tehoon perustuvan tunnin.