Action - hiki & teho

Fitness

Kokous- tai virkistyspäivänä halutaan usein vähän rasittaa kehoa. Tässä kategoriassa löytyvissä lajeissa hiki lentää ja syke nousee! Ohjelman kesto 45 minuuttia, ellei toisin mainita.

Barre 
Barre-tunnilla on elementtejä baletista, pilateksesta ja joogasta. Barressa tehdään yksinkertaisia ja helposti seurattavia toistosarjoja koko kehon vahvistamiseksi, kiinteyttämiseksi ja symmetrisen lihastasapainon saavuttamiseksi. Barre tunnilla liikkeet kohdistuvat koko kehoon, mutta erityisesti pakaroiden, ryhtiä ylläpitäviä lihasten ja jalkojen kiinteyttämiseen. Tunnilla käytetään vaihtelevasti balettitankoja, pilates/chiball-palloja tai jumppakuminauhoja.

Coretraining
Kokonaisvaltainen ja keskivartaloa aktivoiva lihaskuntoharjoitus, jossa välineenä käytetään levypainoja. Soveltuu kaikille.

Crosstraining tai monttucrosstraing 
Crosstraining on monipuolista elimistöä kokonaisuutena haastavaa kestävyys- ja voimaharjoittelua. Valittavana on crosstraingtunti joko sisätiloissa, tai lumettomaan ja valoisaan aikaan ulkona uudessa treenimontussa. Sisätreeneihin kuuluu yleensä kestävyyttä kehittävänä juoksua ja hyppyjä. Voimaosuuksissa välineinä toimii mm. kahvakuulat ja kuntopallot. Treenimontun välineistöön kuuluu mm. toiminnallisen harjoittelun rig-teline, kahvakuulia, levypainoja, työntö- ja vetokelkkoja, traktorinrenkaita, hyppyboxeja, lekoja, D-ball:eja sekä seinäpalloja. Treenissä pääset todella haastamaan itsesi, joko aikaa vastaan tai rennommin lajiin tutustuen.

Dance mix 
Dance mix on tanssillinen ryhmäliikuntatunti, jossa pistetään jalalla koreasti erilaisten tanssityylien tahtiin. Tyylit saattavat vaihdella aina lattarimusiikista popmusiikkiin eikä perinteiset polkat, tangot ja jenkatkaan ole välttämättä vieraita tuttavuuksia tunnilla.

Fitball-jumppa
Tehokas jumppatunti, jossa hyödynnetään monipuolisesti ”jättipalloa”. Tunnilla aktivoidaan mm. keskivartalonlihaksia ja tasapainoa.

Gymsticktreeni
Gymstick on kuntoiluväline, joka koostuu kepistä ja eri vahvuisista vastuskuminauhoista. Gymsticktreeni on toiminnallista harjoittelua, joka kehittää niin lihaskuntoa kuin tasapainoakin.

Kahvakuulatreeni
Tunnilla käydään läpi kahvakuulailun perustekniikoita ja keskitytään sykkeen nostamiseen, voiman ja lihaskestävyyden kehittämiseen. Koko kehoa kuormittava tunti, joka sisältää erilaisia nostoja, heilautuksia ja yhdistelmäliikkeitä. Varausvaiheessa voit toivoa joko tekniikkaan tai tehoon perustuvan tunnin.

Kehonpainoharjoittelu
Kehonpainoharjoittelussa vastuksena on oma keho. Liikkeet etenevät progressioina helposta vaikeampaan, ja tunti todella haastaa sekä voimia että kehonhallintaa. Tunti voidaan pitää joko a) kehonpainoharjoitteluna, joka sisältää eri liikkeiden opetusta ja –variaatioita tai b) kehonpainoharjoituksena, jossa tavoitteena on tehdä oman kehon painolla harjoitteita, jotka nostavat sykettä ja saavat hien pintaan.

Keppijumppa (kaikki tilat mahdollisia, max 50 hlöä)
Tunnilla käytettävien keppien avulla tehdään ryhmän toiveen mukaan liikkuvuuteen tai lihaskuntoon painottuvia liikkeitä.

Kuntonyrkkeily
Tunnilla opetellaan kuntonyrkkeilyn peruslyönnit, sekä tehdään tehokas kierto- tai pariharjoitus. Kuntonyrkkeily on erityisen tehokasta liikuntaa niska-hartiavaivoista kärsiville.

Kuntosaliohjaus
Kaipaatko opastusta kuntosalilaitteiden käyttöön, tai haluatko tehdä porukan kanssa kunnon kiertoharjoittelutreenin? Vai kaipaatko PT:n opastusta ja kotiharjoitteluohjelmaa? Kaikki nämä onnistuvat Vierumäen kuntosaleilla.

Niska-hartiajumppa
Tunnin aikana keskitytään tyypilliseen työikäisten murheenkryyniin – niska-hartia-alueeseen – ja näiden lihasten vahvistamiseen sekä venyttämiseen.

Porrastreenit
Kaipaatko sykkeen nostatusta jossain muussa muodossa kuin lenkkipolulla tai ryhmäliikuntatunnilla? Tässä lajissa se taatusti onnistuu, eikä maitohappokaan ole porrastreeneissä vieras käsite. Porrastreeni myös kehittää erityisesti jalkojen voimaa ja lihaskestävyyttä, mutta myös kimmoisuutta ja räjähtävyyttä. Tämä treeni todella tuntuu!

Powerslider training
”Treenilauta” – tunnillamme kuormitetaan kehoa kokonaisvaltaisesti, mutta tehokkaimmin treeni harjoituttaa ala- ja keskivartalon lihaksia. Harjoitus suoritetaan 180cm leveän luistelulaudan avulla. Powerslider training- tunnillamme pääset haastamaan omaa tasapainoasi ja kehonhallintaasi ja tutustumaan uudella hauskan haastavalla tavalla lateraaliseen harjoitteluun. Tunnin kesto on 45min, joka sisältää tutustumisen välineeseen, tehokkaan 30min treenin ja jäädyttelyn. Erityishuomio: tunnille tarvitset mukaan sisätreenikengät ja pienen hikipyyhkeen hikoilua varten.

Sporttitreeni
Tunti sisältää sykeliikkeitä, lihaskuntoliikkeitä sekä venyttelyä. Tunnilla ei tehdä monimutkaisia askelsarjoja ja välineenä käytetään ainoastaan omaa kehoa.

Taukojumppa
Luentosalissa tai ulkona pidettävä lyhyt liikuntatuokio, jossa ”herätellään” kehoa ja venytetään lihaksistoa. Taukojumppa ei katso aikaa eikä paikkaa, se soveltuu kaikkialle.

TRX training + venyttely 
TRX on USA:n merivoimien kehittämä harjoitusmuoto, jossa haastetaan ja harjoitetaan moniulotteisesti koko kehoa vastushihnojen avulla. Vastusta pystyy vaihtamaan säätämällä hihnojen pituutta. Vastukseen vaikuttavat myös vartalon kallistuskulma, jota on helppo muutella oman jaksamisen mukaan. Harjoitus lisää voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa ja kehonhallintaa. Sopii kaikille! TRX-telinneessä on 16 paikkaa, ja sen vuoksi maksimiryhmäkoko lajiin on 16 henkilöä.

Vatsa-pakarajumppa
Lyhyen lämmittelyn (10-15min) jälkeen keskitytään treenaamaan vatsa- pakara alueiden lihaksistoa. Tunnilla vastuksena toimii esim. joko oma keho, vastuskuminauhat tai steppilaudat.

Vesijumppa (UIMAHALLIVIRKISTYS, UIMAHALLIKUNTOALLAS, kesto 45 min, max n.30 hlöä)
Vesijumppatunti voidaan toteuttaa joko lämpimässä vedessä uimahallin virkistysaltaassa tai vaihtoehtoisesti raikkaammassa veden lämpötilassa kuntoaltaassa. Tunti sisältää alkuverryttelyn, kokonaisvaltaisia lihaskuntoliikkeitä sekä venyttelyjä veden vastusta hyväksikäyttäen. Käytössä myös erilaisia liikkeitä tehostavia apuvälineitä.