Good old times - retrolajit

Uusia liikuntalajeja tulee jatkuvasti joka tuutista, mutta vanhat tutut ja turvalliset lajit eivät mihinkään häviä. Tästä valikosta löydät mukavia ja leppoisia retrolajeja, joissa jalat ja ajatukset eivät taatusti mene solmuun. Ohjelman kesto 45 minuuttia, ellei toisin mainita.

Keppijumppa
Tunnilla käytettävien keppien avulla tehdään ryhmän toiveen mukaan liikkuvuuteen tai lihaskuntoon painottuvia liikkeitä.

Fitball-jumppa
Tehokas jumppatunti, jossa hyödynnetään monipuolisesti ”jättipalloa”. Tunnilla aktivoidaan mm. keskivartalonlihaksia ja tasapainoa.

Vesijumppa
Vesijumppatunti voidaan toteuttaa joko lämpimässä vedessä uimahallin virkistysaltaassa tai vaihtoehtoisesti raikkaammassa veden lämpötilassa kuntoaltaassa. Tunti sisältää alkuverryttelyn, kokonaisvaltaisia lihaskuntoliikkeitä sekä venyttelyjä veden vastusta hyväksikäyttäen. Käytössä myös erilaisia liikkeitä tehostavia apuvälineitä.

Taukojumppa
Luentosalissa tai ulkona pidettävä lyhyt liikuntatuokio, jossa ”herätellään” kehoa ja venytetään lihaksistoa. Taukojumppa ei katso aikaa eikä paikkaa, se soveltuu kaikkialle.

Sporttitreeni
Tunti sisältää sykeliikkeitä, lihaskuntoliikkeitä sekä venyttelyä. Tunnilla ei tehdä monimutkaisia askelsarjoja ja välineenä käytetään ainoastaan omaa kehoa.

Niska-hartiajumppa
Tunnin aikana keskitytään tyypilliseen työikäisten murheenkryyniin – niska-hartia-alueeseen – ja näiden lihasten vahvistamiseen sekä venyttämiseen.